Dag 13 Manuel Antonio NP - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Familie Pelt - WaarBenJij.nu Dag 13 Manuel Antonio NP - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Familie Pelt - WaarBenJij.nu

Dag 13 Manuel Antonio NP

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Augustus 2016 | Costa Rica, Quepos

Vanmorgen voor 8u bij NP Manuel Antonio aangekomen, minder dan een half uur met de bus vanuit Quepos. Het is het kleinste NP van Costa Rica en daarom is er een beperking aan het aantal bezoekers. Omdat er 's morgens veel animo is is het het dus zaak vroeg te komen. Dat was helemaal niet erg, want we zijn vroeg gaan slapen en de warmte maakt het dat ochtendwandelingen prettiger zijn dan in de middag. Broodjes en water mee, prachtig park maar strand trok ons meer. De bomen komen tot op het strand, dus aangenaam in de schaduw zitten boek lezen. Af en toe duik in zee en blijven opletten. De wasbeertjes zijn gek op open rugzakken om eten uit te stelen, maar ook leguanen en aapjes houden van makkelijk eten scoren. We konden de rugzakken eigenlijk geen moment alleen laten, dat lijkt leuk maar is ook wel vermoeiend. Gelukkig wilde A1 niet zwemmen, dus die was oppasser. Uiteindelijk zijn we op 3 strandjes gaan zwemmen, heel lekker. Om 3u hebben we de lokale bus terug naar Quepos genomen, nog een broodje gegeten en met chillen de middag gevuld. Een van de kids was niet mee en bleek met veel te lage bloeddruk hele dag in een kliniek te hebben doorgebracht: dar is ff schrikken. Gelukkig gaat het de goede kant op, want morgen gaan we weer verkassen. In een restaurant op de berg een combi visschotel gegeten, erg lekker. E-A-Stijn gaan nog de kroeg in, die hebben de smaak te pakken. Wij gaan in bed boekje lezen

• 07 Augustus 2016 - 10:24

Vonnie:

Annie hou jij mijn tassie even vast...
    Mooie foto's. Xxxx

• 07 Augustus 2016 - 12:47

Anneke:

Prachtige strandjes en ook nog lekker zwemmen. Zo'n slang op het strand is ook niet alles. Jullie hadden A om je tassie vast te houden. In de grote stad zijn het de zakkenrollers ! Geniet van maar van jullie avontuur !xxx

• 07 Augustus 2016 - 14:05

GJ:

Prachtige foto's en leuk verslag !
    Als je op de kaart kijkt van NP Antonio
    lijkt qua ligging wel een beetje op Gigaro ...