Dag 16 Boquete - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Familie Pelt - WaarBenJij.nu Dag 16 Boquete - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Familie Pelt - WaarBenJij.nu

Dag 16 Boquete

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2016 | Costa Rica, Dominical

Vanmorgen dus om 4u door de wekker uit onze heerlijke slaap wakker gemaakt, en met de ontbijtbox onder de arm de bus in gestapt. Gelukkig hebben we geen last gehad van de taxi blokkades, maar wel rijen klaar staande taxis gezien. Ook veel politie en de sfeer was ook bedrukt. We konden aan de chauffeur van de bus merken dat er veel van af hing of we de grens zouden halen,hij reed fors door waar hij de andere dagen relaxed was. Bij de grens afscheid van chauffeur Max genomen en uitgaanstax betaald, stikker gehaald, en stempels ontvangen. Een en ander steeds weer in een rij die soms mee viel, maar soms ook niet. Al met al anderhalfuur over gedaan, alle koffers gecontroleerd en te voet op zoek naar de nieuwe bus. Die kwam juist aanrijden, dat was erg fijn, het was intussen al 11u. Bij de eerste pomp gestopt voor een redelijke wc stop en koffie.
Om 12.30 in Boquete aangekomen bij hotel Oasis. Best aardig hotel en de temperatuur is veel aangenamer ( lees koeler). Na bezoekje aan de lokale toeroperator zijn we met ons 6 en gaan lunchen bij Art Cafe, een franse tent met een amerikaanse eigenaar, leuk gekletst en lekker gegeten. Dit dorp is bekend geworden door de verdwijning van de 2 nl-meisjes in 2014, gek idee dat die hier ook gelopen hebben. Daarna heeft A de was in de machine/droger gedaan en hebben we tot borreltijd gechilld. In hotel gegeten (forel uit de aangrenzende rivier) en op tijd naar bed, hoewel de kids daar steeds lastiger in worden.

• 10 Augustus 2016 - 08:49

Anneke:

Zo'n busreis is altijd weer spannend als er stakingen zijn. Via djoser las ik dat jullie een rustige dag hebben. Fijn dat de temperatuur is lager is. Geniet nog maar even van de aangename warmte . Hier max 17 en de cv staat weer aan. Onno nu even met dior aan de wandel, want zo gaat het weer regenen. Een lekker dagje gewenst. Xxxxx