Dag 8 Buena Vista Lodge - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Familie Pelt - WaarBenJij.nu Dag 8 Buena Vista Lodge - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Familie Pelt - WaarBenJij.nu

Dag 8 Buena Vista Lodge

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Augustus 2016 | Costa Rica, Liberia

Na een wat simpel ontbijt zijn we weer in onze bus gestapt op weg naar Liberia. Af en toe regen en laaghangende bewolking beperkte het zicht. Lake Arenal is 75m2 dus dat duurde over de 2baans weg wel even voordat we daar voorbij waren. Onderweg hebben we een koffiestop gemaakt bij de German Bakery, waar een duitser allemaal duitse producten maakt en verkoopt waaronder apfelstrudel en spatzle. Heerlijke koffie en even de benen gestrekt. Daarna weer een paar uur zitten, maar ik schoot lekker op in mijn boek. Tot de chauffeur plots remde, er stond een auto dwars op de weg waar een man uitkwam met een pistool in zijn hand. Hij rende naar 2 mannen en hield ze onder schot. Gelukkig kwamen er direct 2 agenten bij, dus was de boel onder controle. We hebben maar niet gefilmd, maar spannend was t wel! In Liberia hebben we in een grote supermarkt wat chips en water gekocht. De lunch bij de Subway was lekker en eens wat anders dan rijst. Vervolgens hebben we een stuk over de Pan American Highway, een 4 baans weg gereden! Maar de weg naar Rincón de la Vieja was een gravelweg, die 13km lang was. Dat duurde dus toch een uurtje. Het is een stuk natuurreservaat met een huisjespark erin. Er zijn 3 restaurants waar je buffet eet, een zwembad, een glijbaan van 500m lang, paardrijden etc. Alles tegen betaling, maar de temperatuur is 30gr, de luchtvochtigheid een stuk lager en het lijkt een beetje op zwitserland. A en ik zijn stukje gaan wandelen maar toen de muggen me te pakken gingen nemen bood de glijbaan meneer mij een ritje aan. Dus snel helm op en in de rubber band, jurk uit en in onderbroek-bh naar beneden. A hield t absoluut niet bij, maar beneden kreeg ik een handdoek te leen. Was leuk om vast te hebben gedaan. Prima toeven hier en een stuk minder zweten! Geen foto's vandaag, maar morgen hopelijk wel, hoewel ik nu bij de recptie opgegeten wordt door de muggen.

• 02 Augustus 2016 - 10:27

Vonnie:

Hey zussie, wat een snelle henkie in je onderbroek ben je toch ! Jammer geen foto van het spektakel. Veel plezier xxx

• 02 Augustus 2016 - 10:34

GJ:

Alles gelezen ,
    LEUK !

• 02 Augustus 2016 - 11:17

Anneke:

500 m glijbaan is wel lang. Een hele belevenis, dat hebben de kids gemist. We lezen het verslag met plezier. Een fijne dag !!!! Xx