Donderdag 18-8-11 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Familie Pelt - WaarBenJij.nu Donderdag 18-8-11 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Familie Pelt - WaarBenJij.nu

Donderdag 18-8-11

Door: peltgoesUSA

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Flagstaff

Het was weer eens een warme nacht, ik heb zonder zelfs een laken geslapen. Vroeg wakker dus, maar op vakantie tempo douchen en ontbijten. 9uur reden we van de camping, alle vuiligheid kwijt en schoon water ingenomen. We kwamen weer langs de supermarkt, dus nog ff fruit en vlees gehaald. Na een klein half uurtje kwamen bij Hole 'n the Rock, een voormalige rotswoning van 400m2 door een Deens echtpaar in 20 jaar gemaakt, met zelfs een openhaard waarvan de schoorsteen 200m door de rots ging. Ze hadden van hun voorkamer een restaurantje/cafe gemaakt, waar de uranium-mijnwerkers graag kwamen. Ze zijn beiden niet erg oud geworden, wat doet uranium met iemand? De huidige Zweedse eigenaar heeft er ook zijn rariteiten tentoongesteld, op de foto's oa een fietsmaaier. We zijn verder de Interstate 191 South afgereden, langs La Sal, langs Monticello en door het Navajo Indianen reservaat. We hebben geluncht aan het Recapture Lake, waar we de enige bezoekers waren. Kids zwemmen, wij broodjes smeren. Via Blanding bij Bluff de Interstate 163, langs Mexican Hat, zie foto waar ik de rots aanwijs. Toen door Monument Valley, niet zo saai als het vanuit het vliegtuig leek, maar met z'n kaarsrechte wegen wel erg geestdodend na een tijd. Intussen zaten we al niet meer in Utah, maar in Arizona, onze 4e staat die we aandoen. In Kayenta zijn we op aanraden van onze raft-gids naar de Burger King gegaan. Die wordt gerund door een Indiaan en die heeft naast de Burger King een Hogan gebouwd, de originele Indiaanse hout/modder hut. Ook een mini Hogan en een "museum", met verkoop van handcraft artikelen, alle tourbussen stoppen er! De eerste slimme Indiaan, verder wonen ze nog steeds in aftandse campers en zijn ze de enige lifters die wij zijn tegengekomen. Omdat we over 2 dagen in Grand Canyon de camping geboekt hebben zijn we gaan zoeken naar een RVpark, maar het landschap werd alleen maar saaier dus gen campings. Meer dan 100 mijl verder hebben we besloten na Tuba City richting Flagstaff te rijden. We zijn uiteindelijk bij de eerste bossen Sunset Crater Vulcano National Monument ingereden en staan nu op de natuurcamping, zonder electra/water en zonder Wifi! We hebben meteen de bbq aangestoken, de temperatuur is ideaal met een vestje. Allemaal bejaarden die willen kletsen, maar nu regent het, we gaan vroeg slapen na 7-8uur rijden.

• 19 Augustus 2011 - 20:56

A.Snoek :

Vanmorgen om 8 uur geen bericht binnengekomen. Ik mis het al . Jacqueline belde me om 1 uur had ook niets ontvangen. Direct onderling contakt. Je ziet het werkt goed.
    Wat een lange dag hebben jullie er van gemaakt. Nog heel veel plezier en doe voorzichtig, blijf opletten op die lange rechte wegen.
    Veel liefs mama

• 20 Augustus 2011 - 19:27

Jacqueline:

Was opgelucht toen er weer nieuws was. Jullie missen ons, wij jullie! Wat een serie foto's. Leuk hoor. Straks hoeven jullie zowat niks meer te vertellen!. Het was wel een erg sterke zet, dat inschrijven bij Jan Doets. Hou het nog even vol! Gaat A2 nu een fietsmaaier knutselen? Jullie komen gekke dingen tegen Hoor. Liefs, J